Philips Cineos 9.1 DVD home theatre system

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Cineos 9.1 DVD home theatre system op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

pi314e 29-12-2013

Voor het geld een leuke set, goed geluid en goed beeld. Makkelijk aan te sluiten en in te regelen. Alleen beperkt in het aantal extra aan te sluiten apparaten
Echter, na 3 jaar steeds meer problemen met de draadloze speakers. Begon met af en toe wegvallen, tot totaal geen verbinding meer kunnen maken.

bvharten 04-02-2013

Op zich een prima set. Drie jaar geleden aangeschaft en vooral als cd-speler gebruikt en voor 't geluid van de tv. Toen ik onlangs een dvd wilde afspelen (wat ik niet vaak doe) kwam er wel geluid uit maar geen beeld meer. Van alles geprobeerd, van alle kabels opnieuw inpluggen tot andere tv's aankoppelen, maar niets werkte. Teruggebracht naar BCC en na 5 weken kwam het bericht dat 'ie niet te repareren is. Mag nu iets anders uitzoeken, want ik had gelukkig verlengde garantie. Mijn vertrouwen in Philips is wel een beetje zoek, alhoewel ik over de tv van hetzelfde merk niets te klagen heb. Ik orienteer me nu op Harman Kardon.

No more Philips 19-03-2012

----------Update review, 19-3-2012--------
Na ongeveer 3 jaar speelt het toestel enkel nog Cds. DVD geeft enkel geluid geen beeld. Philips kan het niet herstellen wegens geen reserveonderdelen (hoewel dit men wettelijk verplicht is gedurende x-jaar onderdelen op voorraad te houden). Ben komt nu met een voorstel om tegen de prijs van 875 Euro een ander toestel te kopen. Uit goede bron weet ik echter dat de huidige toestellen op dat vlak dus geen haar beter zijn geworden. Een medewerkster van Philips heeft dit zelfs beaamd. Dus Philips kan niets herstellen, ben verplicht om na 3 jaar 1400 Euro in de vuilnisemmer te gooien en 875 Euro te betalen als ik toch nog iets wil. Crediteren van de restwaarde zit er ook niet in, zelfs geen commerciële tegemoetkoming. Dus: voor mij nooit meer Philips. De Samsungs in deze wereld zullen er wel bij varen. Leve de duurzaamheid van de Philipsprodukten!!!!

----------1e review, 12-1-2009---------
Prima set en makkelijk aan te sluiten. Ook het afstellen is kinderspel. Het is inderdaad spijtig dat de stekkers niet te verwijderen zijn om de kabels door een wachtbuis te loodsen. Ik zie het niet direkt zitten om de stekker los te snijden van de kabel.

BWF58 01-04-2010

Zeer tevreden met deze machine, het irriteert mij soms een beetje als mensen het over "een setje" hebben, wat is hun ogen dan een set?
Boxen van 3 meter waarmee je de Arena kunt vermaken?

watnoe 27-09-2009

Ik heb de voorganger (HTS9800) gehad en na heel veel problemen kunnen inruilen voor een Denon S-101 (2.1 systeem). Echter toen ik deze set zag, was ik direct verkocht. Wat een design!!!
Ik heb de set gekocht nadat ik hier heb kunnen lezen dat er niet of nauwelijks problemen meer zijn. Installeren is een makkie, gebruiksgemak dik voor mekaar, de mogelijkheden zijn super voor een set in deze prijsklasse en wat een mooi geluid. Geeft een extra dimensie aan film kijken. Ook geinig de verlichting in de luidsprekers.

Alleen nog twee vragen aan mede enthousiasten:
- als ik het geluid instel op bijv. Ambisound dan houdt de set deze niet vast. Iedere keer moet ik deze opnieuw instellen als ik hem aanzet. Hebben jullie dat ook?
- Op de site van Philips staat een versie V2 van de software gedateerd op 5-2-2009. Mijn systeem geeft als versie aan:
- 8032 - 17
- Front - 13
- Powerbox - 18
- CEC - 09
Deze kan ik niet in de gedownloade software terugvinden. Weet iemand wat de laatste versie is?

Gmaster78 26-08-2009

Zeer mooie set met super geluid. Vooral de Blue Ray DVD's via de PS3 zijn werkelijk verbluffend.

verdere pluspunten:
- een aparte aansluitdoos voor al je aan te sluiten kabels;
- degelijke luidsprekers;
- draadloze achterspeakers (de achterspeakers zijn wel verbonden met elkaar);
- makkelijk in te stellen en te bedienen;
- voldoende opties om het beste geluid weer te geven;
- eindelijk een soldide afstandbediening;
- verlichting onder de luidsprekers.

Minpunt:
- als je naar de winkel gaat om deze set te kopen, neem dan wel een bestelbus mee want de doos is zo groot dat deze niet in een normale personenauto past!

dirk37 25-08-2009

Heb de hts9810 nu 3 maanden in huis en ben er zeer tevreden over, prachtig geluid! Als je een DVD afspeel of Blu-Ray (ik heb de BDP7300/12 en 37pfl9604/h als tv) dan mis je alleen nog de popcorn.

robertlucky 27-07-2009

Na lang zoeken/twijfelen gekozen voor deze set en voor mooie prijs bij de makro voor 588 incl.btw gekocht afgelopen vrijdag.In een uur aangesloten en genoten van het mooie geluid cd/dvd/mp3,alleen jammer dat er geen ipod dockingstation bijzit zoals bij 8140.Maar bij een winkel dexim dockingstation met afstandbieding los gekocht en aangesloten werkt perfect.Ik ben zeer tevreden over

aklasse 26-07-2009

Wat een prachtige set is dit had hiervoor de 8140 soundbar mist daar toch de surround.Bij deze set zit je helemaal in de film wat een geweldige bioscoop ervaring de kogels en vliegtuigen vliegen om je horen vooral bij de film when we where soldiers als men uit de helikopter stap wat een knal geweldig.Design is werkelijk top met verlichting aan in de speakers krijg je een bioscoop effect erg mooi.
Zeer veel aansluitmogelijkheden je komt niets te kort ook mp 3 en cd's klinken zeer mooi.
ook handig dat je de ambisound kan kiezen tussen 5.1. of 9.1.
Kan niet anders zeggen dat het een perfect systeem is ook de achterspeakers die draadloos zijn storen totaal niet.Philips heeft van de 9800 geleerd.Ben nu weer een fanatiek dvd koper o ja de blu ray klinkt ook fantastisch.
De prijs is op dit moment betaalbaar anders had ik hem niet gekocht.

WD1946 11-06-2009

Ter vervanging van mijn 2.1 set,was in weze niets verkeerd mee,ben ik toch opzoek gegaan naar een 5.1 set.
Een welbekende winkelketen had een vakantie aanbieding,
kon de set voor een scherpe prijs kopen.
Na alles geinstalleerd te hebben (binnen een half uurtje) kon het genieten beginnen.
Alles is naar wens in te stellen,zeker het vermelden waard,is de verlichting in de luid-spreker voeten,kun je ook eventueel uitschakelen.
Een vermelding waard is ook het simpele in stellen c.q. koppelen van de draadloze achter speakers. O,ja dan het geluid is meer dan voldoende.
Een zeer tevreden koper.

fdorp 25-05-2009

Deze set vorige week aangeschaft ter vervanging van mijn stereo opgebouwde set.

En ik moet zeggen: perfecte vervanging als allround. Uiteraard heerlijk bij films en muziek DVD's maar zeker niet slecht bij CD muziek.

Met name gewoon muziek luisteren was ik wat huiverig om een complete set te nemen die niet opgebouwd is hiervoor. Maar het verbaast me echt hoe muzikaal deze set is.

Ik stereomodus geven de front speakers een mooi stereobeeld weer en in combinatie met de subwoofer is de bas niet overdreven.

Uiteraard niet helemaal vergelijkbaar met mijn vorige set die bestond uit twee grote Klipsch luidsprekers en een buizenversterker maar ik kan me goed vinden in het geluid van deze combinatie.

Gebruiksgemak is iets wat bovenaan staat bij deze set. Afstandsbediening is duidelijk en overzichtelijk en alle knoppen zitten op de plaats waar je het zou verwachten.

Grappig dingetje vind ik wel wanneer je wisselt tussen (muziek)DVD's dat hij onthoud waar de vorige is gebleven. handig wanneer je eens een avondje wil wisselen tussen wat muziek en niet steeds de instellingen moet veranderen en menu's wil zien.

Ambisound is alleen leuk voor DVD's. In stereo slaat het nergens op.

Verder voor nu nog geen rare dingen tegen gekomen en over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen

henk2006 20-05-2009

Ik heb inmiddels de set aangeschaft en ben zeer tevreden over de set het design (komt goed overeen met mijn 42PFL9703)en nadat ik de Prestigo SRT9320 afstandsbediening (extra bij gekocht)had geprogrammeerd werken m'n UPC HDDVR Dig STB,BDP7200,DVDR7310,42PFL9703en de HTS9810 op een afstandsbediening.
En idd (nog) geen ploppende achterspeakers zoals bij de vorige versie (HTS9800)dus dat probleem lijkt te zijn opgelost.
In een redelijk verduisterde kamer met ambilight van de tv en de set kan je relaxed genieten.
Ik heb alleen een vraag aan degene die ook deze set hebben;als ik de set aanzet staat m'n audio sync standaard op 170ms ik moet deze dan altijd op 0ms terugzetten.
Vraag;Hoe kan ik dit veranderen zodat de set altijd opstart op 0ms audio sync.
Ik kan het in de beschrijving niet terugvinden hoe dat ingesteld moet worden,alleen staat er dat het veranderd kan worden maar niet dat het kan worden vastgelegd.

bvd.
Henk

Bossy 29-04-2009

Superset !!!
Geweldig mooi en strak design, maar gelukkig blijft het hier niet bij, het geluid is natuurlijk ook top.

Ben erg blij met deze aankoop!!!

Hans999 13-01-2009

Prima set van Philips, vooral design is prachtig. Ook de mogelijkheid DVD speler aan de muur te plaatsen is uniek, zoals ook de aansluitpunten van de diverse bekabeling.
Had hiervoor een Harman Kardon HS200 en deze set van Philips kan zich hiermee rustig meten.

karel999999 25-12-2008

heb deze set een week in bezit pracht van een apparaat
makkelijk aan te sluiten alleen de stekkers die aan de luidspreakers zitten zijn te groot om door een elektra buis te voeren volgens philips kon ik deze stekkers niet er af knippen en opnieuw er aan zetten ik heb dit toch gedaan en heb de kabels weer aan mekaar gesoldeerd en met een krimpmof afgewerkt en alles werkt weer perfect